Män föds inte egoistiska, de blir det.

Män blir egoistiska för att de alltid får höra att allting handlar om dem. Alla kvinnor förhåller sig alltid till män.
Separatistiska sammanhang upprör många så himla mycket för att för en gångs skull står inte män i centrum.
Varje gång en pratar om problem som drabbar icke-cismän är det det någon man som ba "Men jag då? Tänk på mig!"

Det är på grund av bilden vi har av män, att män är så jävla egoistiska. Att män aldrig någonsin gör någonting för någon annans skull.
Allting ska alltid promotas genom att göras tilltalande för män. Till exempel är det en del som försöker uppmuntra till samycke genom att säga att det är sexigt. Det är verkligen att reducera en viktig fråga från att handla om människors rätt att ha sex på sina egna villkor och få sina gränser respekterade till något som män ska finna sexigt. Om en person jag har sex med enbart bryr sig om att inhämta samtycke för att den tycker det är sexigt, inte för att den faktiskt bryr sig om människorna den har sex med, skulle jag inte vilja ha något att göra med den personen igen.
Eller att feminister ständigt måste peka på de sätt som patriarkatet missgynnar cismän.

Män tros bara göra saker för sin egen vinnings skull. Aldrig någonsin att de skulle hjälpa någon annan, allt de gör gör de för att de själva tjänar någonting på det. 
Män föds inte till egoistiska kräk, de blir det eftersom det är vad samhället lär dem. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jävla feministfitta

En sån där radikal, manshatande extremfeminist.

RSS 2.0