Kan du bara fucking lyssna?

triggervarning: våldtäkt

Jag vill inte ha hämnd. Inte egentligen. Egentligen vet jag att det inte kommer lösa någonting, det kommer inte göra någonting bättre.

Det är du som får mig att bli så jävla arg och ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är du som får mig att kasta tallrikar i väggen och ligga på golvet och skrika för jag är så jävla arg och jag vet att det inte finns någonting jag kan göra för att få dig att lyssna på mig. Allt jag vill är att du ska lyssna på mig.

Allt jag vill är att du ska erkänna mina erfarenheter, erkänna mina känslor som äkta. Även om du inte känner likadant. Även om du tror att jag egentligen ville, även om du tror att varje gång jag låg och grät och skakade av ångest så var det bara jag som var galen och hysterisk, inte du som gjorde något fel. Du får tro att varje gång jag sa nej så var det inte för att jag inte ville utan för att jag ville vara svårflörtad. Du får tro att när jag tretton år och sa att det gjorde ont, när jag sa att jag inte ville, så tyckte jag egentligen om det. Jag vet att det är vad du tror, eller i alla fall vad du vill tro. Varje gång jag har försökt prata med dig om det så har du sagt samma sak. ”Men du ville ju egentligen, men du bad ju om det, men du sa ju ja sen.”

Det är okej. Jag förlåter dig. Jag vet att du också bara var ett barn, jag vet att du inte visste något annat, jag vet att det var patriarkatet som formade dig till en förtryckare och våldtäktsman. Det är okej att du våldtog mig i nästan två år.
Det enda jag vill är att du ska lyssna på mig. Du behöver inte ens tro på mig.Bara hålla käften och lyssna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jävla feministfitta

En sån där radikal, manshatande extremfeminist.

RSS 2.0