Anti-feminister som "skulle kalla sig feminster OM..."

Alltså, anti-feminister som kommer och ska upplysa feminister om saker, som till exempel hur saker och ting egentligen ligger till, eller vilka frågor som egentligen är relevanta att diskutera - de kanske till och med säger att dem skulle vara feminister om det inte vore för det där och det där, när en inte delar samma världsbild eller grundläggande värderingar överhuvudtaget.
Jag förstår mig verkligen inte på dessa människor.
Som om jag som skulle gå till liberaler och säga att jag skulle faktiskt också vara liberal om det inte vore för deras grundläggande människosyn. Liksom, om du bara ändrar hela din ideologi och alla dina åsikter radikalt så håller jag med dig!!!

Nej, du håller uppenbarligen inte med mig. Och jag förstår inte varför dessa människor vill lägga sig i vad feminister diskuterar, jag lägger mig fan inte i vad liberaler diskuterar. Jag tycker att deras ideologi är människofientlig och vidrig, och ja, om de ändrade hela sin ideologi från grunden,
kanske jag skulle kalla mig för lliberal. Men då vore det ju inte samma ideologi längre, det skulle vara någonting helt annat som bara behållit namnet. Samma sak med feminism. Typ “jag skulle kalla mig feminist om feminismen inte ville att störta patriarkatet, utan istället arbetade aktivt för att upprätthålla könsmaktsordningen”. Ja, okej, men då är det ju inte feminism längre???

Så konstigt, jag förstår inte, kan ni inte bara gå och lägga er.

 


Kommentarer
Majja

Du är grym.

Svar: tack svampis, puss <3
Julia

2014-01-22 @ 10:00:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jävla feministfitta

En sån där radikal, manshatande extremfeminist.

RSS 2.0